Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2007 14:14 - Отношение
Автор: mattea Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3186 Коментари: 15 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Човек не може да бъде агресивен 5 дни подред. Аз поне не мога. Гневът и злобата могат да ме държат 2-3 дни, после си седя принципиално сърдита още толкова. След това ме обхваща една тъпа апатия и преминаваща в леко задоволство - емоцията е отчетена, вече съм свободна, сега мога да правя нещо друго. 
     Колкото по-интензивно съм бесняла,  толкова по-бързо и ефикасно забравям повода за това. Пито - платено. Даже ми е странно, когато в последствие в очите на някои хора оставам вчерашната зловеща фурия. Те се отдръпват леко заеквайки, избягват очите ми и всячески се стараят да се слеят с фона.
     Емоциите, които остават задълго и оцветяват по някакъв начин отношението ми към някой / нещо са възхищение (със затаен дъх) или презрение - изстинало, прокиснало и необятно. Възхищението е лесно и приятно - харесвам нещо и веднагически ослепявам за евентуални недостатъци. Всичко свързано с това възхищение добива празничен вид и леко еуфорично настроение. Фойерверки. Освен това възхищението е изцяло положително преживяване и - чела съм - здравословно. Много хора медитират над съвършенството на света и човешкото тяло и дух, изпитвайки блажено преклонение, светла радост и благодарност... Те са тук, има ги и светът се окъпва в сияние.
     Способността си, да презирам неограничено дълго във времето, приемам за реален недостатък. Казвали са ми, че вероятно презирам и отричам най-силно онова, на което се страхувам, че съм способна. Звучи логично. Човек се дразни най-много на своите недостатъци проявени от другите хора. 
     И ето сега, когато историята вече е свършила, гневът е изстинал до съвсем ядливи температури и мога да погледна странично, дори отгоре... все още не мога да погледна с нормални очи и без емоционално оцветяване част от героите. Досадното е, че отрицателните герои определено завършват на плюс, дори се изявяват като по-добрите, а аз все така ги презирам. Възхищението си от някой, който не го заслужава мога да прибера, но презрението остава като нагласа. Вероятно ми липсват душевни сили...
    Но смятам да се променя...


Тагове:   отношение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - УАХАТА
30.01.2007 17:13
Между агресия, злоба и гняв има разлика. Не си падат синоними.
Не съм съгласен с манипулиращото заключение :
"Казвали са ми, че вероятно презирам и отричам най-силно онова, на което се страхувам, че съм способна. Звучи логично. Човек се дразни най-много на своите недостатъци проявени от другите хора. "
Знам за какво става въпрос и имам подобни познати, но това изобщо не важи за всички или повечето хора ;).
Малко приличаш на човек, който силно обича и мрази? !
цитирай
2. mattea - Синоними
30.01.2007 17:45
не си падат. Злобата и гневът. Затова ги употребявам в едно изречение /третото подред отгоре надолу :)/ свързани с предлога "и". Агресията в случая, е форма на изразяване на тези чувства. Ако всичко ти звучи омешано, то е защото така го изпитвам.
Изобщо не смятам, че съм човек, който силно люби и мрази. Аз съм по-скоро досадно-разсъдителния тип. Съжалявам, ако звучи манипулиращо. :).
Та така.
цитирай
3. анонимен - УАХАТА
30.01.2007 20:08
Агресивен :
Нападателен, настъпателен, грабителски, експанзивен..
--------------------
Агресивен няма нищо общо с комбинацията "злоба" и "гняв".
Не е казано, че като изпитваш злоба и гняв си агресивен. Пълни глупости! Познавам хора, които са агресивни без да са злобни и гневни.Просто се държат настъпателно.Докато гневът и злобата са съвсем други измерения.
Има речници...
цитирай
4. mattea - ох ама и ти.
31.01.2007 13:08
"Според Класификацията на A. Buss и S. Feshbach агресията може да бъде инструменатална и гневна (враждебна).
При инструменталната агресия агресорът атакува жертвата не само заради силното си желание да я види да страда, а като средство за постигане на някаква друга цел. Нанасянето на вреда не е мотив само по себе си, а подпомага получаването на нещо друго. Действието, което се извършва е с външна цел. Мисълта за тази цел “освобождава спусъка на нападението” (Попов, 1999, 30 стр.).

Агресия, която възниква когато индивидът е ядосан или разгневен се
нарича гневна агресия. При този вид агресия целта е да се нанесе вреда
на жертвата. Гневът включва физиологична възбуда, изразяваща се
в приготовлeние на тялото за нападение. Възнаграждението на гневната
агресия е причиняването на болка или увреда на другия. Това
възнаграждение е вътрешно, то произхожда директно. Този мотив за
причиняване на болка на жертвата е обикновено краткосрочен и
отслабва с разсейването на гнева. " /http://www.psihologia.net/forum/viewtopic.php?p=7153&sid=0bcb5f5425eb9260d9c40116e6936712/
Например.
Речникът е само едната страна на нещата...
цитирай
5. анонимен - УАХАТА
31.01.2007 15:14
ОК, съгласен съм за думата враждебна ;).
Но това не означава, че пак има общо с гняв и злоба.
Друг е въпросът дали могат да се комбинират агресия гняв и злоба.
Гневът изобщо не е подточка на агресията.
Ти я представи по такъв начин, че тя все едно ги включва по подразбиране, но това не е така.
Дори само "гняв" не се включва в "агресия".
Не се ли комбинира с гняв, агресията съвсем не придобива този вид, който ни представяш.
Двете думички една без друга не описват твоето състояние..както и злоба естествено :))
Не употреби гневна агресия, в началото, а само агресия, нали?
Между другото и аз мога да си създам собствено тълкувание на думичката "доброта" и да я комбинирам с някоя друга, като тези двамцата A. Buss и S.Feshba. Примерно : "злободневна доброта".
Хммм, защо не - интересно звучи :)))
От тук следва като кажа доброта, злободневна автоматично да я доукрасява, или защо пък не и да се изтълкува по този начин..
Според "психарите" които цитираш агресията, присъща на даден индивид, е "нанасяне на вреда" на околните(психическа или физическа).
Брей, че измислици..
И последно има толкова живи примери - известни личности, които са агресивни и не им е присъща нито злоба нито гняв..


цитирай
6. mattea - Не разбирам.
31.01.2007 18:42
Нещо те дразни, но не разбирам какво е то. Ако съм аз - изобщо не е нужно да ме четеш. :).
Тук всичко е лично. Блогът е личен, чувствата са лични, начинът на изразяване...
Как ти звучи: Изпитвам "гневна агресия." - Тъпо, ето как. Агресията според мен не е емоция, а начин на проявление на тази емоция. Изпитвам гняв - това да. И този гняв м екара да проявя агресия.
Моята гледна точка е следната - аз (както и много други хора) не съм агресивен човек - първоначално. Освен когато съм ядосана, гневна, злобна,наранена и прочие състояния. Казваш - има хора, които са агресивни без да злобни или гневни или прочие.Трудно ми е да си го представя... Какво значи да си нападателен?/това е, което разбираш по агресивен, правилно ли разбрах?/ Значи да нападаш без да си предизвикан. Ако си предизвикан, вече си "отбраняващ се". ТА какво значи да нападаш без да си предизвикан? Можеш ли да дадеш мотивация за подобно поведение като изключиш всички изброени негативни емоции- злоба, гнява, страх, обида.

Нямам против да създадеш каквото си искаш понятие - или пък да го дефинираш. Или дори да го обсъдим.

цитирай
7. анонимен - УАХАТА
01.02.2007 00:36
"Моята гледна точка е следната - аз (както и много други хора) не съм агресивен човек - първоначално. Освен когато съм ядосана, гневна, злобна,наранена и прочие състояния"
Toчно това исках да уточним, че не всички трябва да са ядосани, гневни, злобни..., за да изпитват агресия, както в твоя случай :))) и останалите - много други хора ;).
И не да кажеш "гневна агресия"(не знам тези психари начело с Фройд къде ги намери, но човек в нужда се познава;)), ами примерно
"Изпитвам гняв, злоба и агресия..."
Нещо подобно или от сорта ..

Естествено, че можеш да дадеш мотивация с подобно поведение без да включваш подробностите.. Някои така са израстнали, но не се отнасят лошо или не са злонамерени нито пък ги е "яд"(гняв) за нещо, просто са си агресивни.
Нарича се настъпателност, експанзивност..
И между другото, ако нападаш не означава да предизвикваш и съответно човека срещу теб да се отбранява.. (зависи от "нападението")
Нали не сме на война? :)
Често агресията може да е свързана с добри намерения, може и интимни...;)
Хайде, че ми се нанка :)
цитирай
8. mattea - Лека.
01.02.2007 10:30
"ако нападаш не означава да предизвикваш и съответно човека срещу теб да се отбранява."
???? е тука вече определено говорим за различни неща. Няма начин да нападаш и да не предизвикаш отбрана. Защото да - когато говорим за нападение - това е именно и точно война. Другото се нарича контакт, общуване, комуникация и т.н.
Както и да е. Твърде дълго стана :).
цитирай
9. анонимен - УАХАТА
01.02.2007 15:48
Хахаха, война :).
Контакт, общуване, комуникация.Браво!
Не си ли чувала за агресивно общуване?
Да - има хора, които не обръщат внимание на нападенческото поведение на останалите.Следователно не се и отбраняват.
Но като говорим за агресия - вгледай се в поведението на някои известни поп - рок изпълнители и не само тях.
Поведението на повечето тийнейджъри, много спортисти..
Навсякъде има агресия, без наличие на злоба и гняв. Мога да кажа, че агресията е често срещана, от тази гледна точка, а в комбинация с гняв и злоба по-рядко.
цитирай
10. mattea - Не съм.
02.02.2007 11:16
Агресивно общуване? Мисля, че това надмина злободневната доброта...
Сега сериозно - поведението на агресивните тинейджъри може да се обясни само и единствено с изобилието на негативни емоции. Да твърдиш, че са агресивни от самосебе си е смешно. Колко тинейджъри познаваш? С колко от тях си разговарял искрено? Какво знаеш за семействата и училището им? За средата им? Тинейджърският период е най-комплексарския и съответно най-негативно заредения в живота на човека, това е факт. За спортистите - за тях спортът е минивойна. Осъзнато или не.
Изобщо не мога да се съглася с теб. Изобщо.
Агресията в 90% от случаите е продиктувана от негативни емоции. Злоба, гняв, страх, обида... Останалите 10 % са някаква умишлена агресия, с маскировъчна цел.
И освен това агресията е нещо ежедневно, нормално. Злобата, гневът, страхът и т.н. са нещо нормално – те са начин да изживееш определен момент, и да продължиш напред със съотвените изводи и корекции. Те са част от развитието на една личност.
цитирай
11. анонимен - УАХАТА
02.02.2007 17:54
Защо толкова ограничено разсъждаваш?
Агресията е вид нападение, експанзивност.
Всяко човешко същество притежава известна доза агресия, а някои постоянно живеят по този начин.Ако твърдиш, че тийнейджърските години са най-комплексарски може и да е така.При мен не беше.
Бяха страхотни тийн години. А агресия си имаше бол без да се нараняваме и злобеем.Ти избегна да коментираш певците и то е обяснимо, защо ! :::))))
Агресивно общуване - много ясно, че има!
Това не е дефиниция, ами факт който е пред очите ти всеки ден.
Не си ли чувала за агресивен секс, агресивни свалячи, агресивно-предизвикателно поведение(което не налага непременно да се отбраняваш), агресивнен темперамент, агресивно поведение на сцената(в частност) - Джексън, Тимбърлейк, Джагър, Меркюри, Спиърс, Мадона...

Между другото имаше и модна къща "Агресия" до колкото си спомням.Едва ли хората са имали предвид "злоба и гняв" когато са я създавали ;).
Онези 10% не са маскировъчни ами са си част от темперамента на околните, ако питаш мен... и не са само 10%, а по-голямата част.
Но ти може да си запазиш твоята агресия - явно ти харесва :))).
цитирай
12. mattea - FIN
04.02.2007 11:12
Знаеш ли, взе да ми писва.
Ти просто не знаеш за какво говориш. Харесва ти да се чувстваш нападателен и агресивен? Ами моля, заповядай. Искаш да обясниш, че това не те прави лош и зъл и прочие? Ти просто си един много сладък готин човек, който обича агресивния секс, агресивното поведение, агресивната комуникация, агресивните певици като Мадона и прочие. Радвам се. За всички има място под слънцето.

(Мадона агресивна!!! Ти ми отвори очите направо- аз под агресивен певец си представях малко повече Мерилин Менсън, Рамщайн и прочие... И дори те не са наистина агресивни. Агресия не е умението да правиш шоу, нито харизмата, нито увереното жизнено, нито убийственото сексуално излъчване. Агресията е нападение. Нито повече нито по малко. Знаеш кой за мен е наистина агресивен на сцента? Някои евангелски пастори, някои политици, Хитлер е бил убийствено агресивен например. Както и да е. Просто говорим за различни неща, и е време да спрем. Лек ден.)
цитирай
13. анонимен - УАХАТА
07.02.2007 18:10
Аз ли не знам за какво говоря? Има определения на думичката - хиляди речници.
Ако намериш някъде определение на агресия свързано с гняв и злоба евалла.
И не ми цитирай психари, ако обичаш..
цитирай
14. анонимен - УАХАТА
07.02.2007 18:12
И естествено, че поведението на Мадона е агресивно, но какво да обяснявам на ограничен човек или кон с капаци ...
цитирай
15. анонимен - УАХАТА
07.02.2007 18:37
Само да допълня, че агресията е вродена. Тя е част от инстинкта на всички диви същества включително и на човека.А злобата и гневът се придобиват в последствие, но само при човек..
Представи си дивите котки или пещерняците - те също са агресивни и нападателни. Но са действали така заради инстинктите си.
Относно пещерняците отношенията също са били агресивни, но не са включвали твоите любими съставки..
ПОДЧЕРТАВАМ - при тях няма злоба и гняв.
Злобата и гневът са присъщи на мислещите същества, но не се употребяват винаги заедно с агресия, сладурано(без да се обиждаш :)).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mattea
Категория: Лични дневници
Прочетен: 704414
Постинги: 343
Коментари: 1120
Гласове: 8786
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031