Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.04.2007 14:58 - Лични дневници
Автор: mattea Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1139 Коментари: 6 Гласове:
0



Струва ми се, че се давя. Не наистина, но ей така, почти. Просто отникъде-някъде се надига онази БББ вълна – (безсмислие, безсилие, безнадеждност) и заплашва да ме погълне...

            Имаше един виц за Смелия капитан на кораба дето го нападнали страшните пирати. Та той казал „Моряци донесете ми червената риза!” След това се втурнал напред с меча си и моряците вдъхновени, надвили на пиратите и ги изхвърлили в морето позорно... „Защо червената риза?” питали го моряците след битката– „За  да не се вижда кръвта, ако ме ранят.” Казал Смелият капитан... Но след известно време ги нападнали още пирати . И те били ужасно много. „Моряци донесете ми кафявия панталон” извикал Смелият капитан.

            Откъде почна черната серия – не зная. Може би от неделя през нощта, когато гледахме „Догвил”. Мен трудно ме хващат филми – пораснах ли, бронирах ли се. Неее, не че не се страхувам, когато филмът е страшен – страхувам си се, вживявам се, съчувствам щом е тъжно или гадно или опасно. Обаче филмът свършва и историята свършва: няколко култови образа, няколко реплики, в случай че има такива– и това е. Рядко мисля нещо повече. Истината е, че повечето филми и книги са толкова отчайващо чужди на реалния живот. Гледна точка, внушения , послания – ами добре де, кой ли ги няма повече или по малко, кой ли не иска да ги изкрещи на света. Но „Догвил” определено ме срина, как се казва – върна ме в първи клас. Ревах половината нощ и не можех да си намеря място. Хората трябва да са добри, да, биха могли да са добри, добри са, вярвам, че са добри и се учат.. и все пак няма човек в живота ми, от който да съм зависела поне малко, дори за момент и който да не е опитал да се възползва. ДА стъпи върху ми, щом съм открита или паднала. Инстикт, що ли. Вероятно и аз съм такава. Няма как да съм различна. Властта над някой  - това е повече от наркотик. Но някак си, уж бях изключила от това. Плувах отгоре, отвъд. А филмът ми припомни рани, привидно зараснали, болка, която смятах за превъзмогната, нещо живо и тъмно вътре в мен.

             И се почна - злоба - толкова много злоба. Нищо демонично и страховито, само ежедневие, и купища виновности. Хора, които неясно защо живеят с чувството, че светът им е длъжен, той видите ли по рождено право им е длъжен с всичките си прелести и обитатели. Нужно е светът да се занимава с тези хора, да им облекчава живота, да им бърше нослетата и прочие... И тъй като това не става,и светът не осъзнава колко много е длъжен и колко много неща трябва да свърши за тях, те си седят с необърсани нослета и бълват злоба, интриги и обвинения, като змейски глави.

            Това не е по-различно от обикновено. Злобата винаги я има, няма какво да се вторачва човек, светът е така устроен. Има изгреви, океани, планински върхове и злоба. Трябва да се концентрирам върху хубавите неща, но днес те ми убягват. Всичко се повтаря, доброто не може да победи щото е прекалено добро, лошото не може да победи защото е твърде лошо ...  и се надига онази ужасна вълна БББ - (безсмислие, безсилие, безнадеждност) и заплашва да ме погълне...
            Защо тези, които искат,не могат, а тези, които могат не искат?

            Трябва да има светлина.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faerie - За да има светлина ...
25.04.2007 15:08
http://www.youtube.com/watch?v=SzYibC1P7UQ
цитирай
2. eleni - аааааааааа, трябваше
25.04.2007 15:11
да почнеш с това, че си гледала Догвил! Фундаментален филм. И мен ме разбута страшно много и дълго време мислих ли мислих... Трябва да има такива филми, нищо, че ревем после.
Ще изплуваш, не се притеснявай:)
цитирай
3. sis - всичко е цикъл...
25.04.2007 16:13
сега следват хубавите неща....:):):)
Късмет! :):):):)

филмът е любим!
цитирай
4. comfy - Има светлина! :))
25.04.2007 16:40
БББ е само епизодичен повей, който бързо затихва, ако извикаш в себе си ВНЛ - вяра, надежда и любов....

Пожелавам ти го! ;)
цитирай
5. mattea - Благодаря.
25.04.2007 16:58
Ще гледам да се стегна и да не се тръшкам повече.
Много благодаря, че ви има, особено при такова мрънкало като мен.
цитирай
6. eleni - я верно се стегни
25.04.2007 17:13
и стига си благодарила за подразбиращи се работи:))
Пък дори и да си мрънкало, си едно от най-симпатичните, които познавам:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mattea
Категория: Лични дневници
Прочетен: 708660
Постинги: 344
Коментари: 1120
Гласове: 8789
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930