И днес трябва да правя еквилибристики. Детската градина стачкува. Подкрепям ги, разбирам ги, но в момента си издухвам опциите в работата и пр. за недай си боже разболяване... И освен това дъщеря ми какво е виновна, та да кръстосва София като подхвърлено дете... На четири годинки и половина тя трябва да пее песнички, да рисува, да спи на обяд и да яде топла храна. Вместо това се усукваме покрай бавачки, фрашкани детски центрове и офиси в идиотския график 2 часа ти 2 часа аз. Парите и усилията по случая спрях да ги броя. Виновни, невиновни ще трябва да се справим някак си.
Но днес леко ми прикипява. Обмислям варианта да заведа дъщеря си в Министерски съвет, та да уплътним времето на министъра на образованието. Щом така и така не успява да разговаря нормално със синдикатите, значи му остава свободно време. Щото каква точно е работата на един министър докато траят стачките в повереното му министерство? Според мен работата му е да преговаря със стачниците... И щом не преговаря, може да попази 1- 2 часа дъщеря ми. Убедена съм, че тя ще го накара да преосмисли мненията си за качеството и натоварването на учителския труд. Защото министърът обича да коментира качеството на чуждата работа. Някак си обаче пропуска да види качествата на своята... И ще остане в историята като министърът, чието некадърно управление създава най -голямата учителска стачка в България.
А имам чувството, че министерството е адски доволно, че прави икономии като не плаща на стачкуващите. Едва ли не това е джакпота... Мисля си обаче, че ако затворим училищата и градините, министърът може целия бюджет да си икономиса. Има училище – има проблем. Няма училище – няма проблем... какво сега да откриваме топлата вода. Може и да разпродадем училищните терени за нови хубави кооперации. За клиенти ирландци или нови руснаци, дето си имат направо лични гувернантки.
Въпросът е кой ще плаща тези икономии за българите. Ако нямаме училища и детски градини, то част от хората трябва да си стоят вкъщи и да гледат децата. Т.е. тези хора какво ще ядат? Ще го озъбиме социалното министерство, то роми, роми ами ако трябва и за другите хора да мисли... Или децата да ги водим с нас на работа, да се учат от малки. На принципите на първобитно общинния строй. Малко ватманче до ватманката, малко лекарче до лекарката. (Виж маме, това е кормило. Виж миличко това е спринцовка. Иване, какво ще стане ако смесиш антибиотика с инсулина?Не позна слънчице и вчера пак не си ме слушал...Остави, остави, горкият чичко...) Вероятно обаче и работодателите ще се озъбят. Как така ще се занимаваш детето си в работно време? Ей никой не иска да плаща ако може да не плаща... Веднага ще се разделим на частни работници, които не могат да взимат децата на работата си и на държавни, където това е позволено. Или пък ще работят главно хората без деца...
ЯД МЕ Е. Много ме е яд. Има хиляди начини да се влоши едно положение и МОН успява да ги приложи всичките. Превръщайки се в много сериозен проблем.
и аз си гледам децата, защото не са на училище, но нямам нормиран работен ден , от който да завися, но ако решат да ги наказват като им отнемат ваканцията и аз ще се вбеся
и без друго е на наш гръб цялото това инатене и нарочно неразбиране
Вавилон - съвсем на живо!
Нали ужким работата им е да се разбират помежду си. А не да показват на нас кой за какво и кога е виновен. Много съм ядосана от сега :).
П.П. Само ще помоля ако ще хвърляте нещоп тежко имате балкони и съпрузи така че възползвайте се:)
Ако нямаш - мълчи си.
Знаеш ли средните цени на частните градини? А на училищата? А на детските центрове - дето са 5 на кръст... Знаеш ли колко ми струват бавачките тия седмици?
И какво тежко да ти хвърлям по главата... То от такова неуместно изказване работата е ясна... Така и така има нещо на главата ти...
02.10.2007 03:42
Виж мило твоите деца са си твоя грижа
аз само коментирах какви са учителите а и ми писна всеки който може да изнудва да се възползва от това
а аз като частник на кого на рамото да ида да плача че да ми вдигне доходите
а и след като дъщеря ми се прибра един ден от училище и на моя въпрос какво учихте днес тя ми отговори следното:
абе за някой си Паисий
а детето ми е отличничка
и това са учители
ако зависи от мен учителите трябва да се подбират след задължителен тест и по психология и по човещина и по даскалък но ти няма да ме разбереш
щото за тебе е важно ти да си добре не детето
или поне така го разбирам аз
и в края на краищата имам право на лично мнение макар и на тебе да не ти харесва
За какво иде реч: имаме поне три теми -
Тема първа на която е и поста: какво се прави по въпроса със стачката, и със децата, които не ходят на градина. Забележи, че говорим за поведенето на държавата към двете заинтересовани страни - родители, които плащат и учители, на които се плаща с една конкретна цел.
Тема втора: качеството на образованието. Лоши учебници, лоши тестове, лоши резултати, материална база на срамно ниско ниво, оскотяли учители без перспективи за развитие, родители, които не обръщат внимание на децата си. За тази тема може да се каже много - например кой е виновен, какво може да се поправи и какво не, кой трябва да бъде учител, има ли смисъл да се праща детето в частно училище, колко е разумно да струва образованието и пр. и пр. Тази тема можем да я развием за доста браншове - замести учител с лекар примерно.
Тази втора тема обаче е напълно отделна от стачката и няма да те подценявам като ти наблягам защо. Моля те само, не измествай моята тема в разговора.
Трета тема - изнудването. Много даже добре се разбираме за изнудването - при тройното увеличение на заплащането на някои бавачки много даже е актуална темата кой кога и как изнудва. НО това също не е моята тема.
А сега по въпроса с личните нападки какво аз мисля за себе си и детето си- въздържай се. Иначе ще си помисля, че си спрял с репрудоктивността си точно навреме. :)
02.10.2007 10:48
Ще добавя обаче още една опция: още една много важна функция на образованието е да научи децата да общуват с други деца. Щото те цял живот и без родители и без учители ще си общуват с другите деца. Не помня кой велик художник импресионист беше казал, че е научил колкото от учителите си във френската академия, толкова и от колегите си в курсовете - също велики импресионисти и пр. И това е така.
02.10.2007 12:25
Ако живееш в София и си избираш кмет, можеш да се опиташ да предскажеш дали резултатът ще ти хареса :-) Въпросът е: дали повечето хора в този град са като мен?
Струва ми се, че повечето хора споделят много общи ценности с Бойко Борисов, искат да са като него /или мъжа им да е като него ;-)/, и ще гласуват съответно. Тук можем да си говорим мнооого за мутри и чалга певици.
Ако се върнем малко към оригиналната тема, ето гледната точка на The Economist за това доколко се цени образованието и какви са учителските заплати в различните страни:
http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=9867632
Къде сме ние ли? Ами аз посмятах малко, при 444 лв/месец, $10,700 GDP (2006), резултатът е 36%.
И при парите, които ние отделяме, за резултатите на международни олимпиади остава да благодарим на средата, която все още се крепи.
За кмета ще си премълча, че темата е от тук до Шанхай :)
05.10.2007 11:17
Поздрави