Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2007 09:52 - Паричен поток, хм.
Автор: mattea Категория: Лични дневници   
Прочетен: 776 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 13.12.2007 09:53


Попадна ми една книжка тия дни - "Богата жена".  И се разразиха едни спорове - не е истина.... Подзаглавието беше много сладко - пасна ми от първия път - "защото мразя да ми казват какво да правя" - (Обаче ... кой ли пък обича...)

Но освен корицата (със статистиките доколко жените се оставят да бъдат финансово зависими) и ценното подзаглавие, нищо друго не беше грабващо в книжката. Аз не съм я изчела съвсем докрай - около 20 % ми остават, но като че ли тия 20 % не са решаващи. За прочетените 80 % имаше общо 2 идеи - че е много хубаво да си финансово независим и че добър начин да постигнеш това прекрасно състояние е да инвестираш в недвижими имоти. Можело и с акции, но жените обикновено предпочитали недвижимите имоти. 
ОФФФФ.
Какво значи да си финансово независим? Според книжката това е да имаш такива чудни месечни доходи, че да не ти се налага да работиш. Т.е. отнякъде да ти връщат пари, плащат наеми или олихвяват проценти в такива приятни количества, че да си покриваш разходите без да се замисляш. И ако искаш работиш, ако искаш не.  На тая и тая дата - хоп лихвичка, на тая - наемче, а на тая изплащане на заеми към теб. И не било нужно да почнеш с някакъв капитал - трябвало първо да си харесаш инвестиция. То си има банки да ти осигуряват капитала, също разни богати клиенти и приятели, които теб чакат за да ти предложат съдействие, а ти само трябва да тичаш и да си избираш, в какво да вложиш парите, които още нямаш. И да получиш такава  разлика  от вложените и върнатите пари, че цял живот да си живееш свиркайки. Само дето за да ги поддържаш тия количества и проценти ще трябва да работиш - така ми се струва.  Да си следиш инвестициите и да ги развиваш да търсиш нови сделки, нещо като се прецака (а то се прецаква, това е ясно)... Ама не било работа, било управление. Ти си седиш като френски аристократ преди революцията и управляваш - имоти и пари. А парите идват ли, идват. Въобще било качествено ново ниво.
Направо Орифлейм. Или Хербалайф.
Упс.

Иначе, да - статистиката колко време ще изкарам ако не дай си боже не получавам заплата никак не е добра. Ама аз мога да се сетя за много тъжни статистики, ей така, без да се замислям. Примерно ако не ям ще искарам 10-20 дена. Или ако не спортувам ще кача килограми за около месец. Или ако си изключа телефона и не се виждам с приятели ще ме забравят за около половин година... Изобщо, тоя момент дето си седиш като препариран и всичко прекрасно само ти се случва - не ми изглежда съвсем убедителен. И освен това - това ли е цялата история? Намираш няк"ви пари и вместо да свършиш с тях някакво дело - да построиш - измислиш - създадеш, вместо това си купуваш къща и я даваш под наем. Ха-ха колко хитро.  

Но явно детското в мен е все още живо.
Все се надявам да намеря някаква работеща рецепта. 
За по-добър свят. :).



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Н.
13.12.2007 10:36
Авторът е жена, нали? Определено е позабогатяла, и то не от недвижими имоти, а като е измислила хубаво подзаглавие и корица...
цитирай
2. mattea - :)
14.12.2007 14:48
Мисля че си прав. Много прав.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mattea
Категория: Лични дневници
Прочетен: 704374
Постинги: 343
Коментари: 1120
Гласове: 8786
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031