Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2009 11:30 - За личната карта..
Автор: mattea Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1290 Коментари: 6 Гласове:
2



  Като се опитвам да не звуча злободневно...
  Няма нищо страшно или ужасно да ти откраднат личната карта в Италия. Особено ако пазиш международния си паспорт. (Прибираш се с него. ) Полицаите са изключително любезни, снимат паспорта, дават ти удостоверение на английски + италиански, обещават да се обадят ако има нещо. Страшно е,  когато се върнеш тук и се опиташ да си извадиш нова лична карта. Докато декларираш кражбата, обясняваш случая и показваш удостоверението,  дамата на гишето хитро те поглежда и след няколко минути друга дама тържествено ти носи... акт. Мдааа,  докато попълвам декларацията за кражбата, МВР разкрива нарушение - мое. Аз не съм съхранила документа си за самоличност. (Откраднали са ми го, т.е.) Тъй като са ми откраднали личната карта, то аз трябва да бъде глобена. Виновна съм. По чл.7, ал.1. ЗБДС.  Мога да напиша възражение, но това няма да ми помогне. Така казват двете дами и се усмихват. Мога да показвам документа си на италиански и английски, но това няма да ми помогне. Не е преведен и нотариално заверен и въобще защо не съм отишла в българското посолство например? Или в италианското? Или някъде другаде...
  Предполагам, че ако някой ме убие, мъжът ми ще плаща цял живот задето не ме е опазил... А служителите гордо ще се потупват докато убиецът се разходжа някъде на плажа - те са изпълнили дневната си норма и  глобили един невнимателен мъж неспособен да опази жена си.
  Написвам възражение. Показвам документа си.
  Прибирам се вкъщи.
  Мисля да си купя танк. За опазване.

 

 




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Да, този пример илюстрира прекр...
14.08.2009 12:03
Да, този пример илюстрира прекрасно отношението на държавата ни към гражданите й в цялост - по презумпция са виновни гражданите, а не държавата неспазила общественият договор, с който е била създадена.

Безумие, но... още колко много има.
И ако не се борим против тях, ако не изразяваме несъгласието си, какво ли ще променим?

Запази един танк и за мене! :)
цитирай
2. mattea - Окей :)
14.08.2009 12:14
Точно това е, гражданите са виновни по презумпция. Да се оправят както могат... а да, и да си плащат..
цитирай
3. анонимен - държавата няма общо
14.08.2009 14:06
виновна по един закон - глоба
при вадене на нова карта - пак глоба, така де такса
две наказания за едно и също "провинение"
и по един и същ закон???
на едно и също министерство???
римските прависти вече са се обърнали в гроба

та къде, казваш, имало танкове :)))
цитирай
4. martiniki - ...
14.08.2009 16:18
Случи ми се неотдавна, в магазин за обувки, доверчиво захвърлила чантата си на плота на продавачката, мерейки някакви ботинки, си излязох с чанта, опразнена междувременно откъм портфейл - лична карта, пари, визитки, други разни карти и квитанции, снимки...всичко за миг изчезна, не ме беше яд толкова за парите, (е, да бях си купила поне обувките)... за това, че трябвало да си нося картата извън портфейла, както ми се каза от РУ, за това, че подлежа на глобяване за неопазване на личен документ и по-добре да не подавам никаква жалба, затова, че трябваше два пъти да ходя до Бургас, за да си извадя карта, за другото жаля, за личните дреболии, които няма кой да ми върне
цитирай
5. mattea - Ясно.
14.08.2009 18:39
Значи не просто е тъпо и нелогично, ами и е редовна практика... Толкова е абсурдно, че ако не държах акта си в ръка, нямаше да повярвам, че е възможно: да глобяват окрадения вместо крадеца.
Не ми го побира главата...
Вярвай после в родната полиция ако си нямаш работа....
цитирай
6. martiniki - a...да
14.08.2009 19:59
глобата, 20 лева, инспекторът ме предупреди, че ако седна да пиша жалба и т.н., може да ме глобят много по-сериозно...
после ме светнаха, че трябвало да заявя само липсващата сума, без да замесвам изчезналия документ
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mattea
Категория: Лични дневници
Прочетен: 708764
Постинги: 344
Коментари: 1120
Гласове: 8789
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930