Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2008 12:19 - Формулата Айдъл.
Автор: mattea Категория: Забавление   
Прочетен: 4242 Коментари: 24 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Аз не съм музикална. Пея фалшиво. Мога с лекота да игнорирам произволно музикално произведение - все едно игнорирам реклама. Ако се заслушам случйно, слушам повече текста и ритъма отколкото самата песен. Танцувам добре, но това е, защото както вече казах слушам ритъма и имам известна култура на движението. Ходя на концерти понякога - главно заради струящата енергия.

С една дума - не съм потенциална зрителка на Мюзик Айдъл. Миналата година така и не изгледах нито една серия.

Но тази година гледам сравнително често. Заради Иван. Точно така ме и зарибиха - "абе там има един Иван, ако знаеш какви простотии прави!..." Чакай да видя, какви точно простотии. И гледам.

И понеже не съм музикална, песните не можаха да ме впечатлят. Такива немузикални като мен, ги впечатляват само гениални музики и то за кратко. А гениалността не идва по поръчка. В Айдъла - хитове разни, кои по-хитове, кои по-малко и кои по-добре изпяти, кои по-лошо. Като енергия - дървено. Ми добре. Оказа се, че виждам една машина за пари. Нищо повече, но и нищо по-малко. Вместо да се съсредоточат върху хитовете, в БТВ се мъчат да вкарат личния момент. Само че какво лично могат да кажат на света двайсетодишни хора с неразвит още потенциал? Примерно казват: Аз съм музикант! (това е посланието на Ясен.) Аз имам гадже.(Тома) Аз съм малка и сладка. (Шанел) Така и не запомних всички участници... Общо взето банални послания, всички са някакви, имат гаджета и се мислят за сладки. И прочие. На Иван се е паднало единственото запомнящо се послание - Аз съм бунтар. Щото бунтът е сравнително непредсказуем, крие изненади, създава почитатели и врагове. И Иван се запомня. И хората гласуват, дали за или против него, а парите от СМС-а са същите.

Дали има сценарий от самото начало - не знам. Знам само, че когато има и най-малкият повод Иван да изглежда скандален, той пее сред първите, а цялото предаване излъчва заплаха - Иванчо не слушка, ще го наказваме. Водещите с трагичен тон предупреждават – приберете малките децата, хората със слаби нерви да не гледат – Иван сега ще направи нещо. (А е хубаво, че някой прави нещо. Иначе – съвсем нищо... ) И потресените зрители наблюдават как Иван, пред скрита камера, обижда журито, което преди това съвсем официално го провокира и обижда пред видима камера. Или показват разплакани родители. Чудя се кои родители не биха плакали, когато чувстват децата си застрашени... Примерно как ще реагират родителите на водещите пред някоя разпасана журналистка с въображение тип „Сигнално жълто“? С провокации на тема сексуалност да кажем.

В понеделник Иван не се яви по телевизията. Аз пък, като да съм знаела, бях на партито на медицинския университет в EXIT и не гледах телевизия. (Лоша фенка, лоша...) Първо – яко парти, и второ беше ми писнало от нагласени изпълнения и коментари. Как пеели звездите, как били облечени. Ми пеят стари песни и се обличат като абитурентки. А Иван -черната овца, избягалият, дойде именно в EXIT. Изпя пред студентите „Да те жадувам“, танцува отвреме навреме, усмихна се на всяко момиче, което се опита да го заговори и се снима нахилен със всеки младеж.

Романтичната част от мен си мисли, че той наистина е уморен от сценаристи и копирайтъри. От бизнес продуктът, в който предаването го превръща. От вечната борба с провокациите. Спомням си, как стоя тъжен до бара без да излъчи и грам високомерие и досадно звездоманство. Без да оглежда снизходително тълпата бъдещи доктори от позицията на „млада надежда“. Просто самотен човек в чужд град.

Прагматичната част от мен, знае цената на парите.

Та мисля си, ако го няма чувството на ангажираност, което поражда Иван в зрителите Мюзик Айдъла е скучен за всички не особено музикални хора. И защо да им е интересен? Харизматичният изпълнител няма нужда да бъде натрисан на публиката, той е търсен от нея. А не толкова харизматичния, може да бъде прескочен. Не, не мисля, че днес Иван ще отпадне... Никой не реже клона на който седи...

А е хубаво че Айдъла е именно Мюзик. Я си представете – Доктор Айдъл.(В по - късните часове – Гинеколог Айдъл). Певците ако пеят фалшиво просто губят публика, а Доктор Айдъла току ще умори някой човек докато се упражнява. Или Архитект Айдъл – с награда каквото изпроектира пред телевизията, задължително да се построи за сметка на БТВ.

Или Полицейски Айдъл. Залавяне на наемни убийци в реално време...Амъ ох, какво казах, то това (залавянето) в България не се прави. Тук най-вече се пее.





Гласувай:
0



1. анонимен - В мен пък се прокрадва една друга ...
09.04.2008 13:10
В мен пък се прокрадва една друга логика. Сам за себе си не смея да определя точно какво мисля за Иван - определено не ми харесва идеята, че не пее - щото аз затова гледам Мюзик айдъл.
Мисля си обаче, че българите винаги са харесвали лузърите. Гледаш да симпатизираш на онеправдания, не на силния. Подкрепяш опакия, а не доказващия се. Някак си от страх, че и ти си малко така.
Не знам.
Ники
цитирай
2. willoz - Гласувам с две ръце за този пост, по ...
09.04.2008 13:14
Гласувам с две ръце за този пост , по -добре не може да се каже !
цитирай
3. lubitel - Между другото да запитам - как въ...
09.04.2008 13:43
Между другото да запитам - как възприемате, че вместо Музикален Идол (Идол също е чуждица, но вече възприета в България) - сега да го казваме Мюзик Айдъла!?

цитирай
4. usmivkata - :)))
09.04.2008 13:54
Аз лично съм за това всеки да има свой собствен стил на поведение, свое собствено виждане за нещата, стига с това да не пречи на себе си и на другите. Темата за бунтарството е интересна и предполага доста обширни интерпретации. Но аз искам да споделя едно мое наблюдение. Не знам на тези, които са гледали предаването дали им направи впечатление нещо доста странно. Първо водещите Иван и Андрей обявиха, че след рекламния блок ще пее Иван. Рекламният блок обикновено трае десетина минути. След тази десетминутна пауза водещите се появиха и съобщиха ,че Ангелов е изчезнал. До тук - нищо смущаващо. След което последва едно изявление на водещите-продуценти, което , извините ..ама хич не ми звучеше като импровизация, за каквато очевидно трябваше да мине. Мисълта им течеше прекалено гладко и прекалено плавно си подаваха репликите. Ако някой се опитва да ме убеди, че за десет минути са си нахвърляли репликите...Всичко прекалено много мирише на нагласен сценарий...Ако това е вярно, определено не ми харесва някой да ме взема за канарче. Дори и в името на това да става шоу.
цитирай
5. roniabg - аз пък между другото
09.04.2008 13:56
да запитам какви бяха тези сценаристи, аджеба, които са успяли в реално време да подготвят назидателната реч на водещите, ако изчезването на иван е било изненада за всички? гледах клипчето в интернет: впечатляващо е, ако работят на такова ниво. "ми дано, ама надали". според мен поне, чисто и просто не са му дали достъп до сцената, а са го изкарали през задния вход с ритници :)

иначе и аз съм съгласна, че тоя народ подкрепя слабия - безрезервно. и не ми харесва, но това е.

пп. усмивке, съвпадък стана... :)
цитирай
6. mattea - lubitel
09.04.2008 14:05
Ми, лошо го възприемам. Но наистина не можах да измисля по-добро. Музикален идол не биха го кръстили и във вестник "Култура".
цитирай
7. mattea - Ники :)
09.04.2008 14:14
Да, да, да! наистина това го има - да подкрепяме падналия. Донякъде от страх, донякъде от негативизъм, а най вече срещу системата :))))). Но сега се сещам че това не е била само и единствено българска черта. Чела съм една история за Ланселот, когато се е опитвал да търси Граала. (Макар и най силния сред рицарите според предсказанията не е бил достатъчно благочестив за го намери.) В една гора вижда битка между рицари в черни и бели доспехи, като белите определено имали надмощие. И двете страни го канили при себе си, но той избрал черните - за да получи повече слава като рицар. Белите обаче победили и му казали че те са божии пратеници които са изпитвали гордостта му и тъй като не се е откъснал от земното, търсенето му продължава.
цитирай
8. анонимен - Браво како с теб съм
09.04.2008 15:03
Накривила му е артистичната душица всичката помия там.
цитирай
9. анонимен - Всичко беше нагласено
09.04.2008 15:20
Да, така си беше.Двамата полуидиоти, които за съжаление не правят цял, очевидно използваха телетекста и четяха непринудено възмутените си фрази. Кога ви ги написаха, бе момчета?!
Не знам дали Иван участва съзнателно във всичко това, но и той вече стана безинтересен...
цитирай
10. анонимен - Как пък не
09.04.2008 16:01
Ти освен от музика явно и от други неща не разбираш. Първо Music Idol е именно формат за пеене и музика, така че изпълненията в стил Биг Брадър не би трябвало да ги има. Второ: Иван е един простак. Ти го наричш бунтар. Какво е бунтарското в това да се държиш невъзпитано, да прекъсваш хората, когато говорят и да ходиш да пееш на концерт без да си си научил текста? Що за бунт е да си бъркаш в пъпа? Как може някой да е толкова безотговорен, че да не изпълнява поетите ангажименти (пеенето на големия концерт), ами вместо това да ходи по разни купони? Хрумва ли ти, че е модел за подражание на тинейджърите? Или може би невъзпитаното поведение трябва да стане норма? Аз лично бих била много щастлива ако това момченце го изгонят днес. Все пак един костинбродски селянин е напълно достатъчен в ефира на националните телевизии, а и само той да беше...
И още нещо - пишеш ужасно скучно.
Acid
цитирай
11. timmyd - :)-Моето мнение
09.04.2008 16:26
1-За разлика от липсата на писани правила, по които журито набираше кандидатите за участие(което много ме дразнеше и затова не харесвам журито,както и критериите му), съществуват писани правила за ангажименти за участие в предаването, които Иван нарушава и са си в правото да го изгонят, но ще се замислят за рейтинга.
2-И на мен ми направи впечатление отработеното изказване на водещите.
3-Иван е мечтата на доста тинейджъри - да правиш каквото си искаш и журито(олицетворение на авторитет,институция, родител, учител) да не може да ти направи нищо.
цитирай
12. mattea - Acid :)))))))))
09.04.2008 16:31
Забележи, че именно на твоето негативно и, да речем, "бунтарско" изказване отговарям почти веднага. Не знам дали ще го прочетеш тъй като ще ти е скучно, разбира се, но не мога да ти помогна.
Та по въпроса - според теб какво не е бунтарското на това да прекъсваш хората, когато говорят и да пееш без да си си научил текста? "Сърдите млади хора" започват и завършват именно на границата на буржуазното възпитание. Какво ми дреме дали Иван изпълнява или не бизнес задълженията си да пее по сценарий на - хм - "голям" концерт? Иван не работи за мен, плащат му от БТВ.
Какво не е бунтарското на това да прецакаш един нагъл бизнес... ако приемем че го прецакваш, де, а не си част от схемата... И друго - Биг брадърските изпълнения ги въвеждат сценаристите и продуцентите, щото наче 12 песни по 4 минути е точно 48 минути, а не два часа и още по един всеки ден.
И -хм- не мога да си представя колко беден на събития живот трябва да има човек, че да е щастлив от каквото и да е негативно събитие по телевизията...

цитирай
13. mattea - timmyd
09.04.2008 16:34
:) И с трите съм съгласна, всъщност избързвам - тъй като не съм гледала в понеделник не знам нищо за водещите...
А по въпроса за рейтинга - Ако изгонят Иван и Слави го покани в "Пей с мен" ще бъде забавно... Това ще го гледам непременно.
цитирай
14. анонимен - голям цирк!
09.04.2008 17:11
ако изгонят Иван довечера , ще им падне рейтинга- няма да има какво да се гледа.Затова довечера предвиждам следния сценарии - Иван ще му дадат вазможност да пее с последния по точки и публиката ще го спаси и ще продължи.Това ще му е наказанието!
цитирай
15. анонимен - Не
09.04.2008 17:22
Иван не е "сърдит млад човек", той е простак.
цитирай
16. mattea - 14. :)))))))))))))))
09.04.2008 17:29
Много е вероятно. :))))))
А пък си представям и отделен телефон, на който да се гласува да остане или не Иван. Така и тези, които го броят простак, ще могат с удоволствие да си похарчат парите.
цитирай
17. анонимен - Забравих
09.04.2008 17:29
Забравих да се подпиша. Аз съм №15. Acid
цитирай
18. mattea - 15.
09.04.2008 17:30
Едното не изключва другото.
цитирай
19. анонимен - Практически продуцентите имат 2 ...
09.04.2008 17:34
Практически продуцентите имат 2 варианта:
1. Както казва някой горе - да го пуснат директно на елиминации и да се очаква хората да гласуват ЗА за да го спасят. Обаче тук го има момента с това, че ще се получат 3 за елиминации.
2. Да направят отрицателни елиминации и да кажат - който не му харесва Иван да гласува срещу него, а на който му харесва - за него. Така си измиват ръцете - ето вие си го оставихте или вие си го изгонихте.
цитирай
20. mattea - 19.
09.04.2008 17:37
Абсолютно си прав!...
цитирай
21. анонимен - do nomer 10
09.04.2008 18:31
Da ti eba osrania sofiiski guz na teb!!!
LONDON SUPPORTS IVAN ANGELOV !
цитирай
22. amymoss - Кво
09.04.2008 20:01
hey london! по-кротко!
Вече ми писна да говоря за тоя . Човека под номер 10 е написал моето виждане включително и за скучния стил на авторката. Не се сърди мела не ти трябва оригинало чувство за проза за да пишеш рецепти и публикации.
Вашия 7 Април поне е бил забавен. МУ-варна ходихме на чалгарница-срам и позор. защо ле е избрал точно партито на МУ
цитирай
23. анонимен - До номер 21
10.04.2008 08:57
Като ти чета постинга направо се радвам, че не си в Бг. Един простак по-малко.
Acid
цитирай
24. mattea - . amymoss
10.04.2008 09:21
You make my day :)))))))))).
Тоя вид квалификации на стил и проза мнооо ги обичам. :)))))))))))))).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mattea
Категория: Лични дневници
Прочетен: 704458
Постинги: 343
Коментари: 1120
Гласове: 8786
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031