Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2009 11:06 - Художникът Марко Монев
Автор: mattea Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3566 Коментари: 2 Гласове:
3

Последна промяна: 27.11.2009 09:07


Аз не съм много по изложбите - обичам да ги гледам най-вече случайно, влачена от настроението да видя.... нещо...Не харесвам разглеждането с повод, цветя и голяма усмивка на вернисажа. Не че имам против коктейлите, о ненене, просто картините в тоя случай ми пречат, да се съсредоточа в доброто впечатление... (Още повече, когато те кани приятел.... е ами, ударението не са картините. Каквито и да са картините - нали е приятел. А като се замисля и моето мнение за картините не е ударително...Каквото и да ми е мнението, нали съм приятел.)
Та тази изложба я гледах не по приятелски. Уцелих я случайно, и душата ми се препълни с валсова емоция, сребърна светлина и празнично спокойствие. ( Бел. ред. Моля да не се бърка с Коледни преживявания. ) Домъчня ми много, когато разбрах, че художникът е починал 2004г - ей така искаше ми на някой да кажа, колко много ми хареса всичко, което видях. Затова на вас ще кажа.
Харесаха ми къщите. Аз нали съм архитектурно професионализирана, да не кажа повредена, и въпреки недоволството на всички свои приятели изразявам настроенията си с къщи. Като отида някъде на ново място снимам къщите. И ако може никой да не застава пред тях та да ми съсипва композицията. Като скитосвам по планини и баири, снимам селата отгоре. Като обикалям безцелно, снимам есенна София, улици и преспективи, врати, дървеса и небе. Не обичам да снимам хора, да ми щъкат по кадъра и да ми разнасят послания. То ако трябва да сме честни аз и не съм добър фотограф.. Та се впечатлих и отнесох когато видях какво може да постигне един художник с къщи. Щото къщите говорят. Или пеят или плачат. Или просто ги има, както ги има и хората вътре в тях. Със всичките има странни заврънтулки, метални парапети, забравени прозорци, слепи фасади към неподходящи улици, които слизат към морето...И колко ми хареса начинът, по който и хората и цветовете постепенно насищат бялото и сребърното. А цветовете почват да говорят...

Проблемът е, че не направих снимки... Щото съм лош фотограф. Купих си книжка с картините но май не е редно да я сканирам за блога, така че за да добиете малко представа, копирам няколко картини намерени в нета - на сайта на русенската градска галерия, културните новини и галерия Оказио.

image

image

image


image

Та така...



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - хубави са картините...
26.11.2009 16:45
и аз обичам много къщи, и тъй като не продължих с архитектура, а и филолог не станах довършен, си правя своите къщички от думи, барачки, вили, чифличета и тук там - надявам се , някоя църква и катедрала ;))
цитирай
2. mattea - Вижда се, че разбираш
27.11.2009 09:09
че разбираш и от градоустройство :))).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mattea
Категория: Лични дневници
Прочетен: 709227
Постинги: 344
Коментари: 1120
Гласове: 8789
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930